لازم باشد بازیکنانم پرواز و شنا می‌کنند/ بعد از ۳۲ سال از AFC یاد گرفتم خیلی از حرف‌ها را نمی‌توانم

لازم باشد بازیکنانم پرواز و شنا می‌کنند/ بعد از ۳۲ سال از AFC یاد گرفتم خیلی از حرف‌ها را نمی‌توانم بزنم!

بانک ورزش- کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار  با قطر، عنوان کرد: بازی دشواری در انتظار ما است. قطر بعد از قهرمانی در جام خلیج فارس انگیزه بالایی دارد و تیمی سراسر با انگیزه است. با این حال ما باید در زمین برتری‌مان را حفظ کرده و به نتیجه مطلوب برسیم. تلاش ما این است که نظم و انضباط تیمی خود را حفظ و با سازماندهی بالایی بازی کنیم.
سرمربی ایران از قطر به عنوان تیمی خوب یاد کرد و گفت: این بازی چالش بزرگی برای ما است. قطر آماده سازی خوبی داشته و 14 بازی تدارکاتی برگزار کرده با این حال ما می‌خواهیم از این مسابقه لذت ببریم. بازیکنان من برای موفقیت تمام تلاش‌شان را انجام می‌دهند و حتی اگر لازم باشد پرواز یا شنا می‌کنند تا به هدفشان برسند. بازیکنان ایران آماده‌اند که بازی‌های خوبی به نمایش بگذارند. در تیم ملی ایران همه پشت هم هستند.
کی‌روش در واکنش به اینکه نگران داوری بازی فردا نیست، این سؤال را پرسید که نمی‌داند می‌تواند در این باره صحبت کند یا خیر. او وقتی با پاسخ منفی نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا که در سالن حضور داشت، مواجه شد، گفت: آیا شما به این آزادی بیان می‌گویید؟ حتی اگر من بخواهیم در کمال ادب و تحصیلات بالا در این خصوص حرف بزنم، اجازه نمی‌دهند.
وی اضافه کرد: من 32 سال است که کار مربیگری می‌کنم و تازه یاد گرفته‌ام که نمی‌توانیم در خصوص خیلی از مسائل حرف بزنم. شاید فقط به خاطر اسپانسرها است که اینجا حضور داریم.
کی‌روش یادآور شد: در فوتبال سه رکن داور، بازیکن و مربی هستند که سرنوشت یک بازی را رقم می‌زنند. حتما نظر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا درست است که نباید درباره داوری حرف بزنیم. به هر حال انسان اشتباه می‌کند و آنها هم انسان هستند و دچار اشتباه می‌شوند.
وی با بیان اینکه مسابقه امارات و قطر را دیده، تصریح کرد: نتیجه این بازی می‌توانست به نفع هر کدام از این تیم‌ها رقم بخورد. با این حال امارات از موقعیت‌هایش سود برد و پیروز شد. این شکست اما دلیل نمی‌شود که در دام قطری‌ها بیفتیم و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم. برای ما آنچه اهمیت دارد این است که چه برنامه‌ای داریم و مهم نیست که قطر چگونه بازی می‌کند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: امیدوارم فردا شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم حمله کنیم. در مسابقات گذشته نشان دادیم در هنگام حمله فرصت‌های خطرناکی را خلق می‌کنیم.
کی‌روش با بیان اینکه تنها دغدغه ما مبنی بر مصدومیت تیموریان برطرف شده و او می‌تواند فردا بازی کند، درباره اینکه آیا ایران همانند استرالیا تغییراتی در ترکیبش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشتر بازیکنان ما فرصت بازی در کنار هم را نداشتند و تغییرات ما بیشتر تاکتیکی خواهد بود و کمتر دست به تغییر نفرات می‌زنیم.
به گزارش تسنیم تیم ملی کشورمان ساعت 12:30 فردا (پنج‌شنبه) در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر می‌رود.

ایران همیشه پیروز/ امارات پر حسرت

بانک ورزش – تیم ملی فوتبال کشورمان روز دوشنبه در آخرین بازی خود از مرحله گروهی به مصاف تیم ملی امارات می رود. از این رو نگاهی داریم به مصاف های رو در روی این دو تیم در جام ملت های آسیا.

1984- سنگاپور

در آن سال ها فوتبال امارات در سطحی بسیار پایین تر از از ایران قرار داشت. هنوز هم  از دوران پر افتخاری که همراه با 3 دوره قهرمانی پیاپی در آسیا بود ارتزاق می کردیم. ستاره هایی چون علیدوستی، ناصر محمدخانی، برادران بیانی، عبدالعلی چنگیز، اصغر حاجیلو و... در ترکیب ما حاضر بودند. ناصر ابراهیمی سرمربی ما بود. ماحصل نبرد ما با امارات در مرحله گروهی چیزی جز شکست 0-3 برای حاشیه نشینان جنوبی خلیج فارس به همراه نداشت. حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی و ناصر محدخانی گل های این بازی را به ثمر رساندند. این بازی در تاریخ 10 آذر سال 1363 انجام شد.

1988- دوحه قطر

باز هم با امارات در یک گروه قرار گرفتیم. تیم ایران بسیار جوان شده بود. 2  سال قبل از آن و در جریان بازی های آسیایی سئول 14 نفر از بازیکنان نامدار تیم در تقابل با مرحوم پرویز دهداری و سایر اعضای کادر فنی چون وطنخواه و صالح نیا استعفا داده بودند و جای آنها را جوانانی چون عابدزاده، زرینچه، کرمانی مقدم، میراحمدیان و... گرفته بودند. این بار در روز 18 آذرماه 1367، و با تک گل دقیقه 27 فرشاد پیوس که با رایزنی های زیاد به تیم برگشته بود امارات را بردیم تا صعودمان به نیمه نهایی مسجل شود.

1992 – ژاپن

تقدیر بر این بود که برای سومین بار پیاپی با امارات همگروه شویم. سکان تیم ملی به دست علی پروین افتاده بود. دو سال قبل از آن در بازی های آسیایی پکن قهرمان شده بودیم. این بار در یک بازی ضعیف با این تیم به تساوی بدون گل رسیدیم تا به دست خودمان مقدمات عدم صعود از این گروه را فراهم کرده باشیم. اگر تیم ما این بازی را می برد، حتی افتضاح بازی آخر در برابر ژاپن تازه اوج گرفته و لگد زدن به جمال الشریف، داور سوری از سوی مجتبی محرمی هم مانعی برای حضور در نیمه نهایی نمی شد. و جالب اینکه علی پروین در این دوره در 3 بازی تیم ما حتی یک تعویض هم نکرد!

2011- قطر

پس از چند دوره باز هم به پست این تیم عربی خوردیم. فوتبال امارات در این سال ها سرمایه گذاری وسیعی را برای پیشرفت خود انجام داده بود و لیگ این کشور با شکل و شمایلی کاملا حرفه ای برگزار می شد. با تمام این اوصاف باز هم با افشین قطبی یا همان قلب شیر خودمان این تیم را در ورزشگاه القطر با نتیجه 0- 3 و با گل های آرش افشین، محمد نوری و گل به خودی ولید عباس بردیم تا همچنان حسرت پیروزی در برابر ایران بر دل شیوخ متمول اماراتی باقی بماند.

 

وقتی موقعیت‌ها از دست می‌رود عصبی می‌شوید/ اگر گل‌های دوم، سوم و چهارم را بزنیم خیلی خیلی خوشحال می‌شوم/ سردار مانند نیستلروی است!

بانک ورزش -  سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پیروزی ایران مقابل قطر در نشست مطبوعاتی حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش بانک ورزش و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قطر و صعود به مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: برد خیلی خوبی بود. بهترین فرصت‌ها دست ایران بود و استحقاق برد را داشتیم. 

او افزود: توانستیم از موقعیت‌مان استفاده کنیم و می‌توانستیم به گل دوم و گل‌های بعدی هم برسیم. کمی هم بعد از گلی که زدیم تحت فشار بودیم اما خوشبختانه توانستیم به پیروزی برسیم. این برد را هم به هوادارانی که در استرالیا ما را تشویق کردند و هم هوادارانی که ماه‌ها ما را حمایت کرده بودند تقدیم می‌کنیم که به موفقیت ما ایمان داشتند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در دقایقی از بازی احساس می‌شد که تحت فشار است و دلیل این استرس و فشار چه بود، گفت: به هیچ‌وجه عصبانی نبودم و سعی می‌کردم تیمم را هدایت کنم و کار خودم را انجام دهم. در طول نیمه دوم دیدیم که 7، 8 ضدحمله و موقعیت دو به دو داشتیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما وقتی از روی نیمکت می‌بینید که موقعیت‌ها از دست می‌رود عصبی می‌شوید.

کی‌روش با تاکید بر اینکه از پیروزی تیمش خوشحال است و عصبانی نیست، خاطرنشان کرد: نگرش من این است که اگر یک گل بزنیم خوشحالم اما اگر گل‌های دوم، سوم و چهارم را بزنیم خیلی خیلی بیشتر خوشحال می‌شوم.

کی‌روش اظهار داشت: سردار آزمون آینده خوبی دارد و مانند نیستلروی است. گلی که او در این بازی به ثمر رساند در حد جهانی بود. سردار چرخش بسیار خوبی داشت. او در خصوص اینکه تیم ملی تا اینجا بازی‌های زیبایی انجام داده و برنامه او برای آینده چیست، گفت: نگرش ما ساده است و روی بازی‌ها تمرکز داریم. نمی‌توانید دو بازی را در یک بازی ببینید و ما بازی به بازی فکر می‌کنیم. از فردا با ریکاوری تمرینات‌مان را دنبال و سپس به بازی با امارات فکر خواهیم کرد اما اگر در این بازی گل‌های بیشتری می‌زدیم برای بازی بعدی کار راحت‌تری داشتیم.

کاپيتان تيم ملي ايران سوژه گزارش خبرگزاري رويترز شده است. این خبرگزاری در گزارشی به قلم جولین لیندن درباره جواد نکونام نوشته: نکونام یکی از پیرترین بازیکنان حاضر در جام ملتهاست اما این هافبک 34 ساله یچ نشانی از یک بازیکن کند و پا به سن گذاشته در چهارمین دوره حضورش در جام ملتها ندارد.
او می تواند در استرالیا تعداد بازیهای ملی اش را به عدد 150 برساند و جزمعدود بازیکنانی شود که صاحب چنین رکورد ویژه ای شده است.
او اگر به این رکورد برسد از علی دایی که 149 بازی ملی انجام داده عبور خواهد کرد. البته تعداد گلهای ملی علی دایی رکوردی است که به راحتی نمی توان به آن رسید. او 109 گل در بازیهای ملی به ثمر رسانده اما نکونام تنها 37 گل به ثمر رسانده است.
هر دو بازیکن بیش از یک دهه برای تیم ملی بازی کرده اند.
رویترز در ادامه گزارشش به این نکته اشاره کرده که ایران از 39 سال به فینال جام ملتها نرسیده است.
نکونام در بیشتر موفقیت ایران طی سالهای اخیر نقش تاثیرگذاری داشته و نه تنها کاپیتان تیم ملی محسوب می شود بلکه بازیساز تیم ملی و استاد ضربات ایستگاهی هم هست.
آخرین گل ملی نکونام مربوط به سال 2013 می شود اما نمی توان از نقش مهم او در تیم ملی به سادگی گذشت و وقتی بازیکنان جوان تیم ملی، سراغ بازی احساسی می روند این نکونام است که با خونسریدی به بازی اش ادامه می دهد.
او می گوید:" تجربه نقش مهمی در بازی دارد. قطعا داشتن تجربه به تیم شما کمک می کند اما اینطور نیست که تنها با اتکا به تجربه بتوانی برنده یک بازی شوی.

سردار آزمون ستاره تیم ملی ایران در دیدار تیم ملی کشورمان و قطر موفق شد تک گل بازی را به ثمر برساند. آزمون پس از این دیدار با هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه عکس گرفت. 

Azmoon